19 Ağustos 2014

Ha Damacana! Ha Dondurma!

Gene saçma sapan bir konu gündemi kapladı. Belli bir kesimin belli şeyleri abartıp, dünyanın en mühim konusu imiş gibi vermesi bir hastalık olmalı.

Günlerce İsrail'in Gazze'de bebekleri öldürmesine tek satır yazamayanlar, Ülkedeki herkesin dinlendiğini es geçenler, Almanya'da, ABD'de, İngiltere'deki sokak eylemlerine kör kalanlar şimdide dondurma peşine düştüler. Üşenmediler dondurmanın hakkını savunmaya geçtiler.

Bu kişilerin dikkatini çeken,  saldırgan ve önyargılı kaleme sarıldıkları konuların kahramanları nedense muhafazakâr kesimden çıkıyor. Bir tesadüf olamayacak kadar bariz olan bu konuda, Allah'ın onları ıslah etmesini dilemekten başka bir şey gelmiyor elimizden.

Reklamların temel silahlarından biri cinselliktir. Bırakın reklamları sadece belli başlı gazetelerin internet sitelerine bakın çıplak kadın resimlerinden haberlere ulaşmanız nerede ise imkânsızdır. Öyle ki çoğu zaman bu sayfaları açmaktan hicap duyacak, ya da biri görürse yanlış anlar korkusuna kapılmaktayız. İnanmazsanız aklınıza gelen ilk 3/4 büyük gazetenin internet sayfalarını tıklayın bir.

Ya da bayan şarkıcılara bakın. Ya da meşhur ve ne iş yaptığı anlaşılmayan magazin dünyasının yıldızlarına. Nedense çektikleri video kliplerde, verdikleri bütün pozlarda popoları hep ön planda ve hep gündemin en başında. Çıplaklık ve cinsellik o kadar yoğun bir şekilde kullanılmış ki yeni yapılan çalışmalar da artık saçmalama ve çizgiyi aşma noktasına varmışlar. İnşaat malzemeleri ile bile sevişen şarkıcılar müzik yaptıklarını sanmaya başlamışlar.

Öyle ki artık endüstriyel bir sömürü halini alan bu konuda eski yıldızlardan Sinead O'Connor, Amy Winehouse gibi büyüleyici bir yeteneği bile olmayan 20 yaşındaki Mliley Cyrus'un kaba ve kuralsız bir şekilde cinsel obje olarak sunulmasına tepki olarak ve onun korunmasına yönelik yazdığı açık sözlü mektubunda şu açıklamayı yapma ihtiyacını duymuştu(tabii bu açıklamayı dondurma severler pas geçmişti!);

"Bu endüstrinin seni fahişe yapmasına izin verme"

Bu kadar açık sömürü ve istismar edilen kadın bedeni ile cinsel güdüler konusunda bile çifte standart içinde olan bazı kişilerin bu yaklaşımlarının bilinçli ve gizli bir ajanda dâhilinde yaptıklarını düşünmekteyiz. Yoksa böyle bariz konularda akıl ve mantığa aykırı davranışlarda bulunacakları anlaşılır bir şey değil. Konulara temel inanış ve doğrular açısından değil de muhatap olan kişi ya da kesime göre tavır almak ve böyle yaman/absürd çelişkilere düşmek başka nasıl açıklanabilir ki.

Bu ve benzeri cinsel saldırılar her alanda en şiddetli hali ile kullanılmaktadır.  Dondurma reklamında bir poponun ya da yatak odası formatının ne işi olabilir? Tabii haz peşinde olanlar hariç!

Bir taraftan sabah akşam insanlara cinsellik pompalayan bir medya ve türevleri, bir yanda cinselliği bastırılmış bir toplum ve bir yandan ahlak bekçisi kesilmişlerin sapık diye damgaladıkları ve hiç bir zaman korunamayan mağdurlar.

Bugün ki dondurma konusunda beyanda bulunanlara bakınca yine ideolojik körlükleri ile konuyu ıskalayıp, demagojinin suyu çıkmış argümanlarına sarıldıklarını görmek sadece bıkkınlık ve acıma hissi yaratmaktadır.

Sonuç olarak dondurmadan haz almakla damacanadan haz almanın ayrıcı bir yanı yok. İkisi de fetiş öğe olup, cinsel açlığı gidermeye/sömürmeye çalışmakta. Ama dondurma yanında saf tutanlar muhafazakâr bir yazarın açıklamasının içeriğini es geçip, konuyu alakasız bir yere çekerek, damacananın yanında ellerinde dondurma ile beyanata kafa tutmaktadırlar.

Dondurma ile damacananın fetiş bir öğe olarak kullanılmasında ki tek bariz fark; bu konuyu reklama malzeme ederek satışları artırmak isteyen bir ticari ahlak ile, bunu akıl edemeyen ya da kullanma esnekliğine sahip olmayan ticari güruh diyebiliriz.

Ne diyelim! Haz peşindeyken yediğine de içtiğine de dikkat et.

(ilk yayın tarihi:18.08.2014 12:04:56)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder