Gene saçma sapan bir
konu gündemi kapladı. Belli bir kesimin belli şeyleri abartıp, dünyanın en
mühim konusu imiş gibi vermesi bir hastalık olmalı.
Günlerce İsrail'in
Gazze'de bebekleri öldürmesine tek satır yazamayanlar, Ülkedeki herkesin
dinlendiğini es geçenler, Almanya'da, ABD'de, İngiltere'deki sokak eylemlerine
kör kalanlar şimdide dondurma peşine düştüler. Üşenmediler dondurmanın hakkını
savunmaya geçtiler.
Bu kişilerin dikkatini
çeken, saldırgan ve önyargılı kaleme
sarıldıkları konuların kahramanları nedense muhafazakâr kesimden çıkıyor. Bir
tesadüf olamayacak kadar bariz olan bu konuda, Allah'ın onları ıslah etmesini
dilemekten başka bir şey gelmiyor elimizden.
Reklamların temel
silahlarından biri cinselliktir. Bırakın reklamları sadece belli başlı
gazetelerin internet sitelerine bakın çıplak kadın resimlerinden haberlere
ulaşmanız nerede ise imkânsızdır. Öyle ki çoğu zaman bu sayfaları açmaktan
hicap duyacak, ya da biri görürse yanlış anlar korkusuna kapılmaktayız. İnanmazsanız
aklınıza gelen ilk 3/4 büyük gazetenin internet sayfalarını tıklayın bir.
Ya da bayan şarkıcılara
bakın. Ya da meşhur ve ne iş yaptığı anlaşılmayan magazin dünyasının
yıldızlarına. Nedense çektikleri video kliplerde, verdikleri bütün pozlarda popoları
hep ön planda ve hep gündemin en başında. Çıplaklık ve cinsellik o kadar yoğun
bir şekilde kullanılmış ki yeni yapılan çalışmalar da artık saçmalama ve
çizgiyi aşma noktasına varmışlar. İnşaat malzemeleri ile bile sevişen
şarkıcılar müzik yaptıklarını sanmaya başlamışlar.
Öyle ki artık
endüstriyel bir sömürü halini alan bu konuda eski yıldızlardan Sinead O'Connor,
Amy Winehouse gibi büyüleyici bir yeteneği bile olmayan 20 yaşındaki Mliley
Cyrus'un kaba ve kuralsız bir şekilde cinsel obje olarak sunulmasına tepki
olarak ve onun korunmasına yönelik yazdığı açık sözlü mektubunda şu açıklamayı
yapma ihtiyacını duymuştu(tabii bu açıklamayı dondurma severler pas geçmişti!);
"Bu endüstrinin seni fahişe yapmasına
izin verme"
Bu kadar açık sömürü ve
istismar edilen kadın bedeni ile cinsel güdüler konusunda bile çifte standart
içinde olan bazı kişilerin bu yaklaşımlarının bilinçli ve gizli bir ajanda
dâhilinde yaptıklarını düşünmekteyiz. Yoksa böyle bariz konularda akıl ve
mantığa aykırı davranışlarda bulunacakları anlaşılır bir şey değil. Konulara
temel inanış ve doğrular açısından değil de muhatap olan kişi ya da kesime göre
tavır almak ve böyle yaman/absürd çelişkilere düşmek başka nasıl açıklanabilir
ki.
Bu ve benzeri cinsel
saldırılar her alanda en şiddetli hali ile kullanılmaktadır. Dondurma reklamında bir poponun ya da yatak
odası formatının ne işi olabilir? Tabii haz peşinde olanlar hariç!
Bir taraftan sabah akşam
insanlara cinsellik pompalayan bir medya ve türevleri, bir yanda cinselliği
bastırılmış bir toplum ve bir yandan ahlak bekçisi kesilmişlerin sapık diye
damgaladıkları ve hiç bir zaman korunamayan mağdurlar.
Bugün ki dondurma
konusunda beyanda bulunanlara bakınca yine ideolojik körlükleri ile konuyu
ıskalayıp, demagojinin suyu çıkmış argümanlarına sarıldıklarını görmek sadece
bıkkınlık ve acıma hissi yaratmaktadır.
Sonuç olarak dondurmadan
haz almakla damacanadan haz almanın ayrıcı bir yanı yok. İkisi de fetiş öğe
olup, cinsel açlığı gidermeye/sömürmeye çalışmakta. Ama dondurma yanında saf
tutanlar muhafazakâr bir yazarın açıklamasının içeriğini es geçip, konuyu
alakasız bir yere çekerek, damacananın yanında ellerinde dondurma ile beyanata
kafa tutmaktadırlar.
Dondurma ile damacananın
fetiş bir öğe olarak kullanılmasında ki tek bariz fark; bu konuyu reklama
malzeme ederek satışları artırmak isteyen bir ticari ahlak ile, bunu akıl edemeyen
ya da kullanma esnekliğine sahip olmayan ticari güruh diyebiliriz.
Ne diyelim! Haz
peşindeyken yediğine de içtiğine de dikkat et.
(ilk yayın tarihi:18.08.2014 12:04:56)
(ilk yayın tarihi:18.08.2014 12:04:56)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder