07 Haziran 2015 seçimlerine
günler kala yazı dizimizi de ortalamış oluyoruz. Bugün ki ana konumuz ULAŞIM.
İlk bakışta seçim çalışmaları için en önde duran bir konu gibi durmasa da son
dönem seçimlerinde, seçmen tercihlerine etki eden başlıca konulardan biri.
Aslında ULAŞIM ülke idaresinin en
temel yatırım alanlarında biri. Ancak ülkemizde yıllarca ihmal edilip, öncelik
olarak hep ötelenmiş bir alan olduğundan hem hükümetlerce hem de milletçe
gündemimizin ön sıralarında yer alan bir konu değildi. Bu bizlere alıştırılan
acı gerçeklerden biri idi. Uzun yıllar boyunca işsizlik, Enflasyon, İrtica,
terör gibi temel taşı olmuş sıkıntılarla boğuşturuluyorduk.
Sonrasında gördük ki hava gibi su
gibi hayati bir ihtiyaçtı ulaşım imkânları. Hem kalkınma için, hem Vatanı
sarmak için, hem insan gibi yaşam için zaruri bir ihtiyaçtı. Bir yerlere
ulaşmak için gerekli olan imkânlar olmadığından ya aklımızdan geçmezdi yollara
koyulmak ya da çileli anları göze alıp ömür tüketirdik gitmek için sılaya.
Demiryolları ve TCDD unutulan
nostaljik tercihlerdi. O kadar umutsuz bir alandı ki son zamanlarda yenilenme
dahil yapılmıyordu bu kurumlarda, bırakın yeni yatırımları. Uçak seyahati az
ama öz bir zümrece yapılabilen ayrıcalıklı ve pahalı bir seyahat türü idi.
Karayolları ise mevcut dar ve bozuk yollarda çekilen bir çile idi ucunda
muhtemelen ölüm olan.
Tüm bunlar kanıksanmış
çaresizliklerimizdi. Biz kim Ulaşımda konfor, hız, güven ve ulaşılabilir bir
hizmet olmak kimdi. Haddimizi biliyor iki lokma ile aç karınlarımızı doyurmanın
peşinde idik.
İşin ilginci de bu kadar bozuk ve
imkansız bir ulaşım sistemi için de kalkınmayı ve vatanın her sathına hakim
olmayı arzuluyorduk. Ve hiç bir aklı selim çıkıp ta demiyordu ki bu işin temeli
yollardır diye. Yolların bir ülkenin can damarları olduğunu kimse
seslendirmiyordu.
İşte bu kısır döngüyü ve
kabullenilmiş çaresizliği kıran 2002 ile birlikte AK Parti oldu. Hiç akılda
yokken yolları duble yaptı. Kaymak gibi akıp gibi çift yönlü güven dolu
yollar.... Şaşırdık kaldık! Bu parasızlıkta bu yoksullukta bu yollarda nasıl
sarıveriyordu vatanı bir anda. En çok ta kendi adımıza bu yolların yılan
hikâyesine dönmeden ve ortalama bir kalite standardında yapılması oluyordu.
Sonrasında HIZLANDIRILMIŞ TREN
kavramı giriyordu hayatımıza. Peşinen hemen biz yapamayız, bizim neyimizi,
bizim haddimize mi korosu! Pamukova'da yaşanılan kazayı nerde ise davul zurna
ile kutlayıp, bu işe kalkışanları sallandıracaklardı yağlı urganlarda.
Ne vatandaş dur dedi bu işe
soyunanlara ne de onlar ürktü bir adım daha ileri atmaya....Sonuç kanıksanmış
ve inanılmaz bir güçle tüm illerce arzulanan HIZLI TREN girdi hayatımıza....
Rüya bile olamayacak ancak yaşanılan bir gerçekti artık HIZLI TREN
hayatımızda.... Kendimizi nasılda güçlü ve her şeye muktedir sanar olmuştuk bir
anda.... Sanki 40 yıllık Avrupalı gibi büyük bir özgüvenle ve büyük bir arzu
ile daha fazlasını ister olmuştuk iktidardan.
Uçak bir zenginlik, ayrıcalık
sembolü ulaşım aracı idi. Büyük bir çoğunluğumuz uçakları ya filmlerde ya da en
fazla binlerce mil üstümüzden geçerken gören kişilerdik. Nasıl oldu ise
neredeyse hepimiz göklerde uçar olduk. Seyahat planlarımızda öncelikli tercih
uçak oldu. Halkın bir anda göklerde kalabalıklaşması bazı Vatandaşları rahatsız
etse de yolculuk ülkenin dört bir yanına yayılarak kanıksanıyordu. Hızla
yapılan havaalanları ve ucuzlayan uçak biletleri Havayolu ile seyahati lüks
olmaktan çıkarıp, hayatın olmazsa olmaz rutin bir ihtiyaç haline getiriyordu.
Milyonlarca insan göklerde memleketlerine, okullarına, iş fırsatlarına ve tatil
mekânlarına kanat çırpıyordu.
AK Parti iktidarının bu kadar
seçimi tek başına iktidar olarak kazanmasındaki ana konularından biri ulaşım
olmuştur. Milletin yaşam kalitesine doğrudan etki yapan ve muazzam bir şekilde
yaşam kültürlerini değiştiren bir konu olmuştur. Milyonlarca insanın hayatına
büyük bir konfor, güvenlik ve hız katmıştır. Bırakın Şehirler arası yolları
neredeyse köy yolları bile güvenilir ve konforlu hale gelmiştir.
Ulaşımda hayaller ötesi dünya
çapında projeler tamamlanmış ve kullanıma sunulmuştur. Deniz üstüne kurulan
Ordu Giresun ile Şırnak/Hakkari’ye yapılan Havaalanları rüyada görsek
inanmayacağımız gerçekliklerdir. Ayrıca bizim için bilim kurgu gibi inanılmaz
olan deniz altından boğazın iki yakasını birleştiren MARMARAY canlı kanlı bitmiş
bir projedir ve günce yüz binlerce kişi tarafından kullanılmaktadır. Öyle ki
bitmek üzere olan AVRASYA ve planlanması yapılan karma üçüncü tüp tünel sıradan
bir olaymış gibi kanıksanmanın yanılgısını yaşatmaktadır.
AK Parti için en çok pozitif etki
yaratan ve Halkın teveccühüne mazhar olan iki konudan biri ulaşım diğer
sağlıktır. Bu iki konuda yapılanlar halka hayal dışı bir refah, yaşam kalitesi
ve medeniyet getirmiştir. İnsanlar bu konudaki yapılanlar ile uzun yıllar sonra
insanca yaşama imkânına kavuşarak kısıtlı sayıda ki kişinin sahip olduğu bu
kabul edilemez ayrıcalığa sandıktaki baskın tercihleri ile son vermişlerdir.
Ulaşım alanında temel ve acil
olan yatırımlar çoğunluk ile tamamlanmıştır. Artık yenilik, vizyon ve yerli
üretime yönelik mega projelere geçilmiştir. Bunlar duble yolların otoyollara
dönüşümü, Hızlı tren setlerinin bir sonraki nesle dönüşümü, Üçüncü köprü,
üçüncü havalimanı, Milli gemi, Milli tren, Milli uçak üretimi ve en muhteşemi
olan Uzay ajansı çalışmalarının hızlandırılması diye öncelik ile sıralanabilir.
Ak Parti döneminde Ulaşımda
yapılan bu baş döndürücü ve hayaller ötesi yatırımlarda eksik kalan bir yan
Deniz yolları gibi geliyor. Muhtemelen bu alanda da pek çok iyileştirme ve
yenilik yapılmıştır, ancak yukarıda özetlediğimiz gibi dikkat çekici ve günlük
yaşamda etki yaratıcı konular yok gibi. Bu belki ihtiyaç olmamasından belki de
öncelik açısından ilk sıralarda bulunmamasından kaynaklı olabilir. Bu eksiklik
bir şikâyet konusu değil bir tespit olarak dile getirilmiştir.
İnsanlar tadına vardığı
medeniyetin nimetleri ve insanca yaşamın sebebi iktidar partisine teveccühünü
fazlası ile sandıkta göstererek muhalefet partilerine fazlası ile meramını
anlatmıştır. Ancak ne yazık ki bizim muhalefet eski hamam eski tas. Yeni
Türkiye’den bi haber eski usul yöntemler ile milletten oy istemekteler.
Bu millet AK Partiye ne
ideolojisinden ne inancından ne de kara kaşı karagözü karizmasından ötürü körü
körüne destek olmamaktadır. Millet adam yerine konulup, insanca yaşam
arzusundan ve bunu kısa bir sürede hayatın her alanında mümkün kıldıkları için
destek çıkmaktadırlar.
Öyle körü körüne destek her
partide olduğu gibi AK Partide de mevcuttur. Bu üç aşağı beş yukarı %1ile %10
arasıdır. Ama iktidar olmak ve Hüküm etmek için daha fazlası gereklidir. O da
ülkenin büyük bir çoğunluğunu, omurgasını oluşturan aklıselim çoğunluğun
desteğidir.
Evet özetle bu engin konuyu
bağlarsak; Her ne kadar seçim çalışmalarının en popüler konusu olmasa da
(aklımıza bir zamanlar seçim zamanları yapılan, büyük kaldırım çalışmaları
geldi tebessüm ile J), seçmenlerin
tercihlerinde en baskın ve rey belirleyen konuların başlıcalarından biri
ulaşımdır. Bu seçimde de yine böyle olacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder